Utazások a nagyon ismeretlen ismeretlenbe

Utazások a nagyon ismeretlen ismeretlenbe

Ausztrál Túra 1.0

2023. július 10. - citromkarika

Ezt a Bendigo-ba tartó vonaton írom, Azt tudtam, hogy Adeláidéból fogok hazamenni de a kettő között az utat nem tudtam pontosan. Opció volt az is, hogy elmegyek Brisbane-be mert az egyik olasz barátom ott éppen ott tanul és dolgozik De végül is az alábbi lett a döntés,

I’ve started this blog on the train to Bendigo. About the planning I knew that I’ll fly back from Adelaide because that’s how I booked my flight. So because  one of my Italian friend was in Brisbane I wanted to visit it too but since the train between the cities are way too expensive I bailed this idea. So instead of it I was visited the city which is named after me and called Bendigo. This became my final route.

Perth,WA →Melbourne,Vic→Bendigo,Vic→ Adelaide,SA

 

1.Perth

 

5/20 Szombat /Saturnday

 

Reggel még beraktam  egy-két dolgot a bőröndbe. Aztán olyan 9 fele elindultunk Cranbrook fele. Megálltunk reggelizni a 107 caffe-ban ami egy ilyen zen hangulatban kialakított kis hely. Majd éppen, hogy elértem a buszt. A buszon próbáltam NBA nézni de hát kevésbé volt térerő. Olyan 3 fele megérkeztem majd elDidiztem (Olyan mint az über csak olcsóbb). Majd lepakoltam a hostel-ban és sétáltam egyet. Este találkoztam az észt és a spanyol barátom meg még sok mindenkivel aki ott dolgozott a környékbeli borászatoknál. Sushit ettünk vacsorára aztán elmentünk a Cheeky Sparrow nevű menő kis kocsmába amit mindenkinek ajánlok. Egy random macedón srác elkezdett nekünk italokat venni majd leléptünk. Majd valami klubba mentünk ahol emberek nem táncoltak és én leléptem viszonylag korán. 

Finished my stuff in the morning then the Portuguese guys took me to Cranbrook around 9. We stopped at a Zen Caffe called 107 Caffe that’s the only reasonable place in town. I barely missed the bus. On the 6 hour ride I tried to watch some basketball games but there wasn’t so much coverage abroad. Around 3 PM, I arrived in Perth then cuz I had way too much stuff to carry I took an uber to the Hostel. I took a short walk before I met my friends that I met at the winery. The dinner was Sushi then we split cuz the Estonians wanted to eat something more while the ladies tried to grab some ice cream but the queue was so long that they just gave up. Eating ice cream at night is a really big thing here. Somehow we ended up at Cheeky Sparrow which is a really nice pub. Some random guy who claimed to be really rich bought us some drinks. Then cuz the place closed down we went to a club where people weren’t dancing so I headed back to the hostel.

 

5/21 Vasárnap/ Sunday

 

Reggel felkeltem és kb. egyből elmentem a templomba természetesen késve. A templomba kivoltak rakva a zászlók akik a gyülekezetbe szoktak járni és volt ott magyar zászló is Majd beszéltem egy kicsit egy német bácsival meg beszélgettem. Majd oda adtam a borokat és a pólót az észt barátomnak aztán azt beszéltük meg, hogy elmegyünk úsziba, mert régen szaunázott és náluk ez szinte minden héten megtörténik. Még volt valami dolguk addig én elmentem sétálni gondoltam megnézem a Queen’s parkot mert amikor megérkeztem Ausztráliába akkor ott laktam mellette de hát nem jutottam el odáig. Viszont az OMG kaffe-ben ettem reggelit és a felszolgálóval beszéltem egy kicsit mert mondta, hogy volt Budapesten. Majd elmentünk szancsizni meg úszni a Beatty’s parkba ami teljesen olcsó és akár egy fél napot is el lehet itt tölteni ha esetleg kint esős idő lenne. Naplementekor eljutottam a Queen’s parkba ami csodálatos egy kis park a belvárostól nem olyan messze. Aztán úgy beszéltem a spanyol barátommal, hogy este elmegyünk vacsizni mert másnap este repül haza. A Varsility-be mentünk a hamburger finom volt de nekem egy kicsit kicsi. Majd még elkísértem a buszig mert gondoltam keresek valamilyen helyet ahol van élő zene de aztán túl fáradt voltam és inkább csak lepihentem. 


For some reason straight after I woke up I went to a mass of course with arriving late. Later on, I chatted with the other person who attended the mass. In the hall there were a lot of flags representing the countries where the people of this congregation are from. And there was the Hungarian flag. Then I delivered the stuff that my Estonian friend wanted from me. Then I wanted to take a walk to Queen’s park but on the way I stopped at OMG Kaffe where the waitress told me that she really liked Budapest when she was visiting it. Then my friend took me to the swimming pool to go to the Sauna because in Estonia it is a really big tradition. Beatty’s park is the name of it and it was quite cheap. At sunset I made it to Queen’s park which is a really nice park full of lakes and palm trees. Then I asked my Spanish friend if she wants to grab some dinner cuz she’ll fly home for a  couple of days the day after. We ended up at Varsility which is a famous burger place. Then I walked her to the bus stop and we had our farewell. I thought I would go out to see some music but I was way too tired to do anything else than just lay in the bed.

 

5/22 Hétfő/Monday 


Mivel nem tudtam, hogy pontosan, hogyan lesz a reggeli a szálláson ezért inkább elmentem egyet pékségbe de még milyenbe. A neve Miller + Baker  és egy röpke sétára van Northbridge-től. Csak kovászos dolgok vannak itt és nagyon finomak van a kávét nem kóstoltam meg de majd erre később kitérek. Mivel nem tudtam, hogyan lesz a reggeli ezért vettem egy baguette-t is a hétre, mert ebben a városban voltam a legtöbbet. Majd elmentem visszaadni a ruháimat az Üdvhadsereg boltjába de a belvárosban lévő bezárt ezért a Subiaco nevű városrészre mentem. Itt a városban vannak az úgy nevezett CAT buszok amik ingyenesen elviszek a legtöbb helyre. A környék tök menő ilyen nagyrészt lakóházak vannak de van 1-2 utca ahol éttermek,  kávézók boltok vannak és tök hangulatos. Majd mentem a King’s park fele ami egy óriási park/erdő ahol voltam az a Bushland-et  akarja utánozni., magyarul talán bozótosban lehetne hívni ahol cserjék és kisebb bokrok vannak néhol homokos úton. Itt találkoztam azzal a bácsival akivel a templomban beszéltem.  A séta után megálltam a Zamia Cafe-nél egy kávéra és egy film cserére, innentől fogva jönnek a színes képek. Majd visszamentem egy pöppet a szállásra megpihenni és lecserélni a rövidgatyát hosszúra. Majd elmentem vacsizni az Old Sanghai nevű helyre ahol több ázsiai étteremnek van bódéja és lehet választani, hogy milyen ország ételét szeretnéd még kóstolni, én koreait ettem. Majd elmentem a legjobb helyre a városban ami The Bird-nek hívnak. itt szinte minden este van valamilyen zene. Amikor megérkeztem egy leányzó énekelt és gitározott de éppen, hogy csak az utolsó dalra érkeztem meg. Majd jött egy 2 gitáros leány duó az egyik basszusgitár, a legemlékezetesebb dal a Pretty in Pink amit az ADHD gyógyszeréről írt. Mint kiderült ők valahogy ott is dolgoznak néha a pultban.

Because I didn’t know how the breakfast was going to work at the hostel I went to grab something at Miller + Baker  which is a nice bakery which uses only sourdough and it’s just a short walk from Northbridge. Then I went to give back my clothes to the Salvation Army’s store in Subiaco which is a nice neighborhood. Then I went to the King’s park where I met the German man who was there at the mass. The park is showing the habitat of the Australian bushlands. In the city there are these free buses called CAT  which can take you to most places. Then at the Zamia cafe I changed the roll in my camera. Then I returned to my accommodation to change the length of my pantaloons. Then I decided to eat something at Old Sanghai where a lot of Asian nation’s kitchen can be food. I chose to eat Korean. Then I headed to The Bird which is a nice place to see live music. There were 2 girls singing and used 10 strings to create sounds. I can recall one song which is called Pretty in Pink which is about her ADHD meds. 

 

5/23 Kedd/ Tuesday

Reggel elmentem futni a Hyde park fele amit mindenkinek ajánlok, hogy nézze meg. Majd megírtam néhány levelet és valszeg NBA-t néztem. Ittam egy kávét a Vetrina Kavezoban ahol sok olasz megfordul és van mellette egy fotólabor, ahova le is adtam a filmeket mert másnap éppen fekete-fehéreket dolgoznak ki. Na mivel nagyjából eddig volt jó idő ezért úgy döntöttem, hogy elmegyek múzeumba a Boola Bardip-ba mentem. Sikerült lebeszélnem, hogy legyen diákkedvezmény, vagy lehet csak a pólóm volt, ami a helyi egyetem logóját ábrázolta.
3 szintes az épület és Nyugat-Ausztráliát mutatja be, különböző aspektusokból. Fentről lefelé 3 szint. A természeti adottságokat mutatja be mivel Nyugat-Ausztrália délnyugati része, pont ahol dolgoztam, egy forró pontnak minősül a fajok szempontjából azaz nagyon sok őshonos faj található itten meg. Ahol dolgoztam vagy 70 őshonos orchidea faj volt a környéken csak ugye ezek tavasszal azaz szeptemberben virágoznak. Az állatokra is igaz ugyanez bár azok közül jó néhányat elpusztított az emberi beavatkozás.
2.Szint: Hogyan változtatta meg a bányászat és az ipar a környezetet, a tüzekről volt szó. Amit az őslakósok párhuzamos vonulatokban hoztak létre a szabályozott tüzeket azért mert ha jól tudom valamelyik Eucalyptus faj (ok) a tűzhatására kipattintják a magjaikat és így terjesztik el azokat, hogy új növények keletkezzenek. Még ha jól rémlik ezzel megtudták előzni a futótüzeket. Na amint rabszolgának fogták ezeket  az embereket egyből elterjedtek a futótüzek az országban. A bányára visszatérve a dolgozókat, úgy hívjak, hogy FIFO-k (Fly In Fly Out) azaz elrepülnek a bányához valamilyen nagyvárosból és ott vannak mondjuk 10–14 napot majd 5-7 nap vissza a családhoz és ez ismétlődik. Aki a bányába dolgozik az rongyosra tudja magát keresni de azért nem a legjobb élet lehet  ez. Valamiért voltak itt dinók is.
1 szint. A gyarmatosítástól a napjainkig szólt. Mint megtudtam, Nyugat-Ausztrália nagyon nem akart csatlakozni Ausztrália többi részéhez  sokáig. Volt ott egy rész ami az háborúkban való részvételéről szólt. Úgy voltak Ők, hogy Anglia oldalán, az 1 és a 2. Világháborúban majd Koreában önkéntesként, Vietnamban és az Öböl- háborúban az ENSZ oldalán. Na volt ott egy olyan rész ahol volt 5 képernyő és mindegyik háborúból volt egy személy aki beszélt az adott háborúról. A világháborúkból, asszonyok voltak a többiből veteránok és nagyon érdekes volt ahogy a különböző kérdéseket egymás között megbeszélték a különböző korok emberei.
Később elmentem az Egyetem Campusára ahol sikerrel befejeztem a leveleket. Majd visszafelé egy kicsit eláztam de visszaértem. Majd ettem a Zamzero nevű mexikói étterembe ahol elvileg minden rendelet ételnek a fejében valakinek adományoznak egy ételt. Belinkelem, hogyan működik.

 

I went for a run in the morning close to Hyde park. After breakfast I finished up writing some letters while I was watching the NBA playoffs. Then dropped off a roll cuz the photo lab was developing black and whites on the next day. Then I had a short black at Cafe Vetrina where a lot of Italians are present. And since the weather turned bad I went to the museum. 

I decided to go to Boola Bardip which is about Western-Australia.
On the top floor they show the natural habitats of the state. This is the biggest one in the country. They have a lot of diversity in nature. One of the hot spots of the species can be found in the north-western parts where I stayed. 

2nd floor. How people changed the environment with colonization. The aboriginal people used to make wildfires which helped the Eucalyptus trees to spread their seeds and to stop more fires from occurring. As the Europeans came these controlled fires stopped and the wildfires got out of hand. There was a section about the FIFO (Fly in Fly Out ) workers who are working in the mines for a week or so before flying back home. They can earn a shit ton of money. For some reason there were some dinosaurs too.

On the First floor, it was more about the history. It showed different things in the state’s history such as that they were the last to join the rest of Australia. There were 5 monitors each one representing someone from the last wars where the Australians were fought. One can ask them questions about different issues. After the 2nd world war they were either volunteers or official soldiers.
After the museum I went to the University’s campus because there’s a nice view from there and they even have a beach. Then I finished the rest of the letters which still haven’t arrived. Then I had dinner at Zambero which is a Mexican restaurant which donates a meal after every meal ordered.

https://www.zambrero.com.au/plate4plate

 

5/24 Szerda/Wednesday Fremantle


Reggeli után elindultam Fremantle fele ami a kikötővárosa Perth-nek. A vonatok sok iskolás csoport jött velem. A város olyan 45-50 percre van a belvárostól vonattal. A Bazilika volt az első megállóhely ami szép. Majd a főtérre mentem ami ilyen 3szög alakú tér és van ott minden is. Majd elmentem a Round house-ba ami egy erődítmény ahol minden nap 1 kör megszólal az ágyú ezzel jelezve az időt a hajósoknak. Majd visszamentem feladni a levelek és megnéztem a zárva tartó piacot. A mellette lévő ausztrál foci pályát is megnéztem ahova csak úgy simán be lehetett menni annak ellenére, hogy az első osztályban játszik a csapat. Majd a koffein szükségletemet kielégítettem a Blink caffe-ban ahol még egy Anzac sütit is ettem. Itt a recept.  Elmentem a világítótoronyig,  meg a strandra ahol bele is mentem egy kicsit a vízbe. Ezek után meg elmentem a halászok kikötőjébe ahol ott álltak a kisebb nagyobb hajók. Majd megnéztem a Little Creatures az egyik legjobb sörfőzdét ami a környéken van. Majd gondoltam megnézem a börtönt, mert itt van egy régi börtön ami múzeumként üzemel. de amikor be akartam menni megérkezett 2 busz vagy 80 emberrel és inkább kihagytam. Majd az Arts centernek a parkjában befejeztem az újságom elolvasását. Majd megtudtam, hogy az egyik barátom ősz helyett nyáron fog megnősülni és hát ez eléggé felrúgta a programomat. Majd vissza a szállásra és a pihi után elindultam a Rosemount hotel fele ami egy szórakozóhely. Mivel fél áron volt a Chicken Parmi ezért azt ettem ameddig valamilyen nagyon lájtos zenekarok játszottak. Majd megnéztem a Ruin bar- t és rájöttem, hogy nem romkocsma. 

 

After the breakfast I headed to Fremantle the city where the port of Perth is located. On the train there were a lot of school groups. I guess this week was their field trip week. The trip is around 45 mins. My first stop was the Basilica which is beautiful but I didn’t when inside. Then I headed to the triangle shaped main square where there a lot of things to see. I headed to round house which is a fort and at a certain time everyday there's a  fake shot from a cannon which helps the sailors to navigate. Then I realized that I should send the postcards home but I hope they will arrive someday. I wanted to see the marketplace but it was closed  so instead of it I went to see the Australian football field where I could enter without any premission.I stopped to get my necessary caffeine amount and an ANZAC biscuit at BLINK café which is a really nice place right around the corner from Round house. Recipe.  I visited the lighthouse and the small beach Probably I was the only person who went inside the ocean that week. I checked out the fishing port also and the Little Creatures brewery. Then I wanted to visit the Gaol but a shitton of people has arrived so I bailed this Idea. Then I visited the Arts center where I’ve got the news from my friend that he’ll get married in the Summer instead of fall. I headed back to my hostel for a rest then headed to Rosemount hotel for dinner. I ate a chicken parma for ½ price and there was a really smooth band playing. My last stop was at the Ruin Bar which is anything but a ruin bar (I guess it’s a Hungarian or eastern European thing basically they use a lot of old household equipment for decoration)   

https://www.womensweeklyfood.com.au/recipes/best-anzac-biscuits-recipe-28575

 

5/25 Csütörtök/Thursday

 

Reggeli után elindultam a fotós kiállításra ahol 2 fotósnak van kiállítása az egyik Alex Bold aki egy viktoriánus masinával fényírja a rideg ír és skót tájat, fekete-fehérben. A másik egy iráni fotós nő volt ami az ottani problémákat mutatta meg és rám zárták a múzeumot. Majd elmentem a King’s park botanikus park részére ahol a Shire-k (olyan mint nálunk a megye) flóráját mutatják be az egész államból az összesét és hát nem kevés van. Majd elmentem a lombkorona sétányra és a DNA- toronyhoz (a története az, hogy valamilyen francia Chateau-ből származik az ihlet.) Majd beültem egy ilyen arab dolgokkal kidiszitett kávézóban. Ahol ettem egy Persian Love-ot ami ilyen pisztáciás piskóta meg egy kvt is elfogyasztottam. Aztán visszamentem az előhívott negatívért. A Northbridge Brewing co.-nál ettem egy Angus steaket féláron és hát isteni volt. Majd mentem a The Bird-be

1.Zenekar: Good Morning Midnight
Lightos pop-punk de nagyon jó volt.

https://linktr.ee/goodmornmidnight


2. Zenekar: Asbestos Fence
Szintén hardcore és a dobosnak neonszinű dobverője volt.

https://asbestosfence.bandcamp.com/https://open.spotify.com/artist/328Q2V62Q1kRrX8AZpSjEW?si=Ua_dIZpdS1q0Z5rMM5OyBQ


3.Zenekar: The Drowners

Szintis lájtos pop-punk, power-pop. Azt mondta az énekes, hogy a ha szorongásod van akkor rakjbe James Bond Zenéket és gurulsz fel s alá a lakásodban.

https://linktr.ee/thedrowners

4. Zenekar:  Sooks

Ez már inkább hardcore és egy nagyon kis fiatal ártatlannak tűnő lány énekelte, sikitotta végig a koncertet mert ő volt az énekes.

Furcsa volt, hogy az emberek nem nagyon táncoltak még másnap is zúgott a fülem de megérte. 

https://sooksband.bandcamp.com/album/demo-22

After breakfast I went to see the photography museum which showed 2 photographer’s work. One was Alex Bold who took pictures with Victorian machinery of the cold and rigid Scottish and Irish landscape. The second was an Iranian woman who shows the local problems through her lenses. As I left the exhibition the door was locked so I couldn’t go back and donate. Then I went back to the botanical park side of King’s park where they show all of the ecosystems of every Shire in Western Australia. Shire is another name for the county, there’s more than 100 of them. I checked out the walkway over the canopy and also the DNA tower (The idea behind it came from a french castle.) Later on I went to check out Subiaco which is a really nice neighborhood. I  Found a nice arabian caffe house where I have a desert called Persian love. I went back to  pick up my film from the photo lab. At dinner time I had  an amazing Angus Steak at Northbridge Brewing company. Then I headed to The Bird to see some bands.

1.Band: Good morning Midnight
easy pop-punk

2.Band: Asbestos Fence
It’s more hardcore and faster. The singer was a really young and innocent looking  girl who was singing and screaming  her heart out. 

3. Band: The Drowners
Also fast hardcore and the drummer had a fluorescent drumstick

4.Band: Sooks
pop-punk/power-punk with synth. The advice you to put on some James Bond music and crawl around your flat/room if you feel anxious. I was a bit strange to see people  not dancing to music.

5/26 Péntek/ Friday


Reggel egy olasz csávóval beszélgettem egy kicsit a hostel-ben. Majd elmentem Matricát keresni ami nehezebb volt mint aminek hangzik de végül is sikerült. Majd elmentem a Herrison’s Islandra ami egy kis sziget a folyón de igazából, csak egy füves rét. Majd vissza mentem a Miller+Bakerhez és teljesen jó keserűségű kávét készítenek. Majd kimentem a reptérre olyan 3 órával az indulás előtt és telefonálgattam mindenkivel is.


At Breakfast, I had a chat with an Italian guy who was looking for a job. Then I went hunting for a sticker which was harder than it seems. I checked out Herrison’s island which is basically a big field on the river. I returned to Miller and Baker to check out the quality of their caffe which is absolutely perfect. Around 3 hours before my flight. You can find the itinerary below.  


Ez a Nyugat-Ausztrál időzóna azaz Melbourne-ben ehhez képest +2 óra van.

It’s in Pertian timezone which is 2 hours behind Melbourne
14:00 már át értem a biztonsági ellenőrzésen és a bőröndöt is feladtam. 

I checked in my bag and went through security
Telefonálgattam barátokkal, rokonokkal

I was calling my friends and family
16:20 beszállás Boarding
16:55 Gépre szállás kisebb mint amire eredetileg foglaltam, így nem az  ablak mellett ülök majd
We were on the plane but it was smaller than it was supposed to be so I wasn’t sitting next to the window
17:05 Felszálltunk / Left the ground Boeing 737-700
20:13 Leszállás / Landing
20:46 Csomag átvétele / Get my baggage
21:30 villamos baleset és kerül a villi de azt hittem párhuzamosan megy de nem. Leszálltam
és 2,5 km séta szemerkélő esőben :D
The tram had an accident so I had to walk around 2,5 km in the pouring rain.
23:05 megérkezés és beszélgetés a szállásadóval
I arrived to my accommodation and had a chat with my host

 



Folytatás következik
To Be continued

A bejegyzés trackback címe:

https://sercegografit2.blog.hu/api/trackback/id/tr1818163892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása